lördag 29 mars 2008

En helt vanlig lördakväll ...

Ja, lite stilje är det allt nu. Händer inte mkt, jag fick en allergisk reaktion av penicillinet som läkaren förskrev till mig. Klåda över hela kroppen, jättejobbigt ... kunde inte sova överhuvudtaget. Så på morgonen fick jag ringa och så sa dom att jag kunde sluta med tabletterna. Fick Atarax utskrivet av honom oxå, men inkompetent som han är så skrev han ut 10 mg för klåda. En vanlig dos för ett barn mellan 5-10 år ... skrattretande ! Men som tur var så hade jag redan Atarax hemma, så det gjorde ju inte så mkt. Tyvärr verkar det ortoligt tjurigt att få fatt i någon bra personlig assistent. LSS-bolaget dom annonserar både högt och lågt men tack vare att man bor i obyggden så är det få som nappar.

Imorgon ska vi dra in till Kalmar och handla loss lite för trädgården på Växer. Det kanske blir nått fruktträd och blomjord osv. Kanske dom har nått gulligt litet Bonsaiträd, min stora passion.

Nästa vecka är det stora läkarbesöksveckan, då blir det både hjärtmottagning och njurmottagningen. Halvkul!!! Så tråkigt för en hel dag går när man ska iväg på sånt.
Ibland känns livet så extremt tråkigt, för man kan aldrig planera nått och resa bort med dialysmaskin och alla vätskor därtill, det är nästan ogörligt. Jag vill resa bort till nått varmare land eller kunna gå till badhuset med sonen och bara plaska runt lite. Men jag får varken bada, basta och jag kan inte gå utan t-shirt för hela magen är omplåstrad och dialysslangen som hänger ut ur magen. Ibland känns det för j**la orättvist, varför ska jag få allt elände. Vad har gjort för att förtjäna detta ? Varför ska jag straffas ?

Inga kommentarer: