söndag 9 mars 2008

Nyinflyttad !

Jag är en kille på 33 år med medfött hjärtfel, (Ebsteins anomali). Jag går i väntans tider, väntan på ett nytt liv - ett hjärta ! Jag har flyttat hit (till blogger.com) från http://hjartbyte.blogg.se där ni kan läsa hela min historia. Successivt blir hjärtat svagare och det tär på den fysiska, psykiska orken och inte minsta familjen här hemma. Jag hoppas därför innerligt att personsökaren snart piper, så denna tålamodsprövande väntan snart är över.

Jag vill leva !

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Lycka till med ditt hjärtbyte. Själv är jag transplanterad 1998 och mår rätt så bra. Är idag 56 år och ensam med en flicka på 14 år. Jag låg i Lund när bytet skedde och tyckte att de var underbara. Hade även som du Kornhall som läkare. Ska nu ner den 19 mars för att kolla så att allt är något så bra. Lev väl fram till transplantationen och lycka till på din resa.
Kram tant Nina

Hjärtbyte sa...

Hej ! Kul att du ville skriva på min blogg. Jag beundrar dig som genomgått en sån tuff grej. Även om det inte är något man väljer så förstår man ju nu att det verkligen inte är en dans på rosor. Och för mig har det ju inte ens börjat. Mina njurar är utslagna av det gamla dåliga hjärtat, så förmodligen måste jag transplantera en njure oxå efter hjärtbytet. Men jag hoppas fortfarande på mirakel, Kornhall har inte heller gett upp hoppet om njurarna. Dom kan ju faktiskt återhämta sig med lite tur.

Jag skulle gärna vilja hålla kontakten med dig om du vill dela med dig av dina erfarenheter. (om du vill) Hoppas allt går bra för dig på återbesöket nere i Lund, det är alltid skönt att veta att Kornhall är en av Europas bästa hjärttransplantationsläkare. Jag håller tummarna för dej !

Anonym sa...

Hej !
Bra att du vill berätta om din väntan och livet efter. Det behövs fler som vill berätta, så fler tar ställning till organdonation. Är själv dubbellungtransplanterad sedan 1995 och fick en ny nure av min man 2006. Har du problem med njurarna också ? Läste om dialys någonstans.
Hälsningar Carola