onsdag 26 mars 2008

Äntligen hemma !

Nu är jag äntligen hemma och utskriven från sjukhuset. CRP har gått ner rejält så jag kunde fortsätta behandlingen med penicillintabletter. Grejen var att bakterierna i blodet som jag hade fått, ursprungligen kom från urinen dvs urinvägsinfektion. Läkaren sa att detta inte var ovanligt vid njursvikt och dialys eftersom urinproduktionen är praktiskt taget noll och ingenting. Alltså det samlas urin i blåsan som allt för sällan töms vilket resulterar att bakterier kan börja gro osv. Jag frågade vad man skulle göra åt det för detta är andra gången inom två månader som jag har urinvägsinfektion. Han sa att man inte kunde göra nått utan fick vänta på symptom och därefter testa sig på vårdcentralen.

Är det någon som har andra erfarenheter ? Kommentera gärna inlägget, så man kan slippa dessa ständiga urinvägsinfektioner ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Bikarbonat! Blanda en matsked i ett glas med ljummet vatten. Å drick det 1 ggr i veckan, smakar satan, men det hjälper. Har själv problem med urinvägsinfektioner, men det har blivit mycket bättre efter använding av bikarbonat.
Mvh Lina Hedman
Hjärtsvikt patient.