torsdag 20 mars 2008

Så var det dags igen ...

I tisdagskväll började jag frysa och känna allmänna sjukdomssymptom. Frugan ville nästan omgående att jag skulle åka in. När panodilen inte hjälpte insåg jag att detta inte var någon vanlig förkylning. Fortfarande frossa men bara 37,7 i feber, min fru ringde ambulans och jag blev samtidigt stadigt sämre. I ambulansen spydde jag innan vi kommit utanför vårt samhälle och inne på akuten konstaterade de 40 graders feber ! Så det blev intravenös antibiotika och syrgas, fick ingen luft och var otroligt andfådd, dom krämade på så mkt syrgas dom kunde men jag fick ändå ingen luft + bröstsmärta. En riktig nära-döden-upplevelse! Natten blev en pärs för jag fick inte dricka något och syrgasen torkar ju ut slemhinnorna rejält. Nu två dagar senare är jag bättre febern ligger strax under 38 grader och jag orkar sitta uppe lite. CRP ligger på 240 idag så jag får väl spendera påskhelgen på sjukhuset.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar dig! Tack för att du orkar kämpa. Jag klarar mig ine utan dig!